Tessa in Guatemala

Antigua and more

Antigua is heel leuk! Het eerste weekend ben ik wezen surfen in El Paredon, DE surfplek van Guatemala. Ik had aan het reisbureau waarmee ik ging gevraagd of ik een reservering moest maken en die zei van niet. Toen ik daar aankwam bleek het dat het de drukste week van het jaar was vanwege Semana Santa. Oeps. Gelukkig was er een jongen die een reservering had gemaakt en nooit op is komen dagen dus ik had een bed. Ik had het zelfs lux want sommige mensen moesten een bed delen! De eerste dag (zaterdag) heb ik vooral in het zwembad en op het strand gehangen en gezwommen. Er was een superfijn zwembad met een barretje met barkrukken in het water! De zee had ook een hele fijne temperatuur. De volgende ochtend had ik surfles. Wie had ooit gedacht dat ik talent had voor surfen?! Ik had een uurtje les en de meeste mensen lukt het in hun eerste les om een paar keer op te staan. Bij mij lukte op staan bijna elke keer en ik heb al 2 trucjes geleerd! Zelfs de surfleraar stond er versteld van. Ja, ik ben er trots op. Die middag ging ik weer terug naar Antigua. Zondagavond kwam ik een heel groot insect tegen in mijn slaapkamer. Dat was wat minder... Volgens mij was het niks gevaarlijks, meer een soort grote tor. Het lukte me niet om hem te vangen en naar buiten te gooien dus heb ik een nieuw huisdier. Zijn naam is Gerrit. Ik heb ook 2 nieuwe huisgenootjes.

Die dinsdag heb ik een kleine vulkaan beklommmen en marshmallows geroosterd in een gat in de grons. Onderweg heb ik een Israelisch meisje ontmoet (Hadass). Ze verbleef in een hotel dat werd gerund door een Israelier en zo kwam ik op een Israelisch halloween feest terecht (blijkbaar was woensdag Israelisch halloween). Die woensdagmiddag ben ik overigens ook wezen ziplinen in de bomen en tussen 2 bergen in. Die hele lange waren wel een beetje eng en bij de eerste heb ik alleen maar mijn ogen dichtgehouden. De tweede keer heb ik er meer van genoten.

Donderdagavond was er een colorparty in een hostel. Helemaal leuk al dat gekleurde poeder maar toen ik thuis kwam in de avond was er geen water dus kon ik niet douchen voor het slapen. Daarna was mijn hele bed dus gekleurd... De volgende ochtend moest ik om 7 uur sochtends een bus hebben naar Lago Atitlan waar ik met mensen had afgesproken die ik in Xela heb ontmoet. Toen ik bij het reisbureau aankwam was er alleen geen bus. En de deur was dicht. En toen ik het nummer belde hoorde ik dat er geen bussen reden die dag. Gelukkig (want het was een feestdag) was er nog een ander reisbureau open dat nog een bus had om 8 uur dus heb ik die maar genomen. De 3 dagen aan het meer waren gezellig. We hebben gezwommen, lekker gegeten en vooral veel gefeest. Maandag was de Semana Santa vakantie voorbij en moest ik weer naar Los Patojos. Nu is het alweer vrijdag en heb ik nog maar 1 weekje werk te gaan. Wat gaat de tijd toch snel.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active